GRATIS FRAKT över 900kr
Gratis Retur
3-5 dagars leverans
Kundservice 033 25 72 63

Vanliga frågor


Vilka betalningsmöjligheter har jag?
Du kan betala med Visa, Mastercard, eller genom faktura från Klarna (utan extra avgifter), Klarna delbetalning eller Klarna Kampanj (köp nu, betala om två månader). Om du inte väljer något betalningsalternativ får du automatiskt en faktura utan avgifter och med 14 dagars betalningsfrist.

Hur returnerar jag en vara?
Gratis retur gäller i 30 dagar. När du mottar din vara från oss följer det med en retursedel. Denna fylls i och läggs i paketet tillsammans med varan du vill returnera. Det följer också med en returlapp som ska klistras på paketet som ska i retur. Det är kundens ansvar att returen kommer till oss, och summan för ditt köp återbetalas när vi fått in din retur.

Hur använder jag rabattkoder?
Rabattkoder registreras i kassan. Klicka på “till kassan” från kundvagnen, och markera “Lägg till rabattkod” under listan över produkterna i din kundvagn. Det visas då ett fält där du kan skriva in din rabattkod. Du kan inte använda mer än en rabattkod per beställning.

Leverans
MyMuse använder Bring för leverans av våra beställningar. Varorna skickas vanligtvis ut nästkommande vardag efter att du lagt in din beställning, och leveransen tar 3-5 vardagar.

Öppet köp
Hos MyMuse har du alltid 30 dagars öppet köp efter att varan är mottagen. Detta innebär att du kan returnera varan till oss i denna tidsperiod, om varan är oanvänd och en eventuell försegling inte är borttagen.

Har MyMuse butiker där kan man se och prova kläderna?
Nej. MyMuse har inga fysiska butiker. Vi tror på att våra kunder får en bättre upplevelse av att prova kläderna i lugn och ro hemma. Vi har däremot 30 dagars öppet köp, så att du kan returnera varorna ifall de inte skulle passa eller falla i smak.

Måste jag betala tull och moms när jag handlar på MyMuse.se?
Nej, du betalar ej tull och moms när du handlar hos oss.

Vad kostar frakten?
Frakten är gratis när du handlar för över 900 kr, handlar du för mindre kostar frakten 49 kr.

Är det möjligt att göra ändringar på min order efter att den är bekräftad?
Ta kontakt med oss på telefon eller mail så fort som möjligt. Om din order ej är packad är det inga problem att göra ändringar.

Vilken storlek ska jag välja?
Du hittar en storleksguide vid varje produkt som kan hjälpa dig att välja riktig storlek. Du kan också ringa oss för att få direkt vägledning via telefon.

Hur vet jag att ni har varan jag vill ha på lager?
Alla produkter som finns på hemsidan finns på lager och är redo att skickas ut. Om du inte hittar modellen eller storleken du letar efter på hemsidan kan den vara slutsåld. Skicka då gärna ett mail till support@mymuse.se, så kan vi lägga till produkten i vår nästa beställning.

Hur köper jag ett presentkort?
Du köper ditt presentkort på samma sätt som du köper andra produkter i vår webbshop. Klicka på den valör du önskar och gå sedan vidare till kundvagnen för att betala.
 
Hur levereras presentkortet?
Ditt presentkort kommer omedelbart till den mail du uppgett vid köp i en utskriftsvänlig version.
 
Kan jag returnera presentkortet?
Presentkort kan inte returneras eller bytas in mot pengar.
 
Kan jag returnera varor köpt med presentkort?
Du kan självklart returnera varor köpta med presentkort på samma sätt som du returnerar varor vid ett vanligt köp, se gärna våra returregler här. När vi mottagit din retur återför vi dina pengar in på presentkortet så du i lugn och ro kan göra ett nytt köp.
 
Hur länge gäller mitt presentkort?
Presentkortet gäller i ett år från det datum du har köpt det.
 
Hur betalar jag med mitt presentkort?
När du har lagt till alla de varor du önskar köpa klickar du dig vidare till kundvagnen, där kan du enkelt lägga in din kod i fältet för rabattkoder. Summan som finns på ditt presentkort dras när du slutför köpet.
 
Övriga frågor om presentkort
Tveka inte att höra av dig till vår kundtjänst om det är något du undrar över i förbindelse med ditt köp. Du når oss här.